پزشکی از راه دور دسترسی به متخصص را برای جانبازان مبتلا به پارکینسون بهبود می بخشد

مقررات جدید صادر شده توسط وزارت امور ایثارگران (VA) باعث افزایش دسترسی به پزشکی از راه دور برای جانبازانی که از طریق سیستم بهداشتی درمانی VA تحت مراقبت هستند ، می شود. Telemedicine ویزیت با متخصص از راه دور را با استفاده از ارتباطات ویدئویی الکترونیکی از طریق اینترنت با استفاده از رایانه ، تبلت یا تلفن هوشمند ارائه می دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پارکینسون بلند مدت است

پارکینسون یک بیماری مزمن است که نیاز به درمان پزشکی طولانی مدت دارد. یک اختلال عصبی است که عملکردهای حرکتی ، غیر حرکتی و شناختی را تحت تأثیر قرار می دهد.

بدون علت شناخته شده ، پارکینسون  که عموماً بعد از 60 سالگی شروع خود را آغاز می کند ، بر افزایش سالخوردگان و مبتلایان این بیماری می افزاید. اهمیت افزایش دسترسی به مراقبت به سیستم مراقبت های بهداشتی به ویژه برای جانبازانی که از طریق خدمات موجود در سیستم بهداشت و درمان VA به مراقبت متکی هستند،وجود دارد. Telemedicine که در ابتدا برای دسترسی افراد در نقاط دور افتاده به پزشک متخصص ایجاد شده است ، اکنون دسترسی بیشتری به متخصصان PD و مدیران پرونده دارد.

تحقیقات نشان داده است که عوامل ژنتیکی و محیطی وجود دارد که در رشد PD تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی با خطر ابتلا به پارکینسون همراه است.

مراقبت از مبتلایان به پارکینسون عموماً شامل یک تیم بزرگ مراقبت است که معمولا یک پزشک مراقبت های اولیه ، عصب شناس ، متخصص اختلالات حرکتی و متخصصان بهداشت متفقین مانند فیزیوتراپی ، گفتاردرمانگر و کاردرمانی ، مشاوران بهداشت روان و متخصصان تغذیه میباشد.

با این وجود برخی از این خدمات ممکن است در بسیاری از جوامع به راحتی در دسترس نباشند. پزشکی از راه دور دسترسی به مجموعه خدمات بدون توجه به موقعیت بیماران را فراهم می کند

 

دسترسی به مراقبت

دسترسی به برخی از مراقبت ها از نظر جغرافیایی ، توانایی جسمی یا مالی در سفر ، زمان انتظار و سایر موانع محدود است. این می تواند یک مانع قابل توجه برای مدیریت مراقبت از PD باشد

برنامه telemedicine VA ، طبق آیین نامه جدید ، اکنون می تواند خدمات را در خطوط ایالتی ارائه دهد. این یک دستیابی به موفقیت است. تا زمانی که هر جانباز از فناوری لازم برای پشتیبانی از کنفرانس ویدئویی برخوردار باشد و امکان عملکرد تجهیزات بصورت مستقل یا با کمک یک مراقب بهداشت یا ارائه دهنده دیگر وجود دارد ، می توان از راه دور پیشرفت را مشاهده کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

ویزیت پزشکی ویدیویی

ویزیت پزشکی ویدیویی از نظر پزشکی تفاوت چندانی با ویزیت حضوری ندارد  و معمولاً شامل یک آزمایش فیزیکی اصلاح شده است. برخی از جنبه های معاینه مغز و اعصاب نمی تواند از راه دور انجام شود ، اما یک نسخه اصلاح شده از مقیاس امتیاز بیماری یکپارچه پارکینسون (UPDRS) برای ارزیابی شرایط بیمار در یک مقیاس مرتبط با ارزیابی مانند در مطب پزشکان استفاده می شود.

 

تأثیر آینده

مطالعات بالینی و بررسی های بیماران نشان داده است که بیشتر افرادی که از پزشکی از راه دور استفاده می کنند از روند بالای رضایت برخوردار هستند. نظرات مثبت منعکس کننده با راحتی ، کاهش زمان سفر و کاهش هزینه همراه است. قرار ویزیت های بیشتر از راه دور و کاهش مراجعه به مطب پزشکی به صورت سنتی ، این ممکن است منجر به بهبود نتایج بالینی و استفاده بیشتر از سیستم مراقبت های بهداشتی شود

پیشرفت های آینده در فناوری همچنان به افزایش دسترسی به مراقبت ادامه خواهد داد. برای جانبازان و افراد دیگر که دارای پارکینسون هستند ، ارزیابی مزایا و محدودیت های مربوط به مراقبت مجازی و انجام مراقبت از راه دور بسیار مهم است.

 

منبع: parkinsonsdisease

 

همچنین بخوانید:

تله انکولوژی چیست؟

مراقبت از سلامت از راه دور به کمک اپلیکیشن های ویزیت از راه دور

استفاده از اپلیکیشن های مراقبت از سلامت

بالا