تله مدیسین و ویزیت از راه دور برای بیماری های زنان

با گسترش ویروس COVID-19 در سراسر جهان، مردم بیشتر در مورد دریافت مراقبت های پزشکی به روش قرن بیست و یکم می شنوند: پزشکی از راه دور!! COVID-19 پزشکی از راه دور را به خط مقدم مراقبت های بهداشتی می آورد و مزایایی که برای بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد احتمالاً پس از پایان ویروس با ما همراه خواهد بود. در اینجا برخی از اطلاعات اولیه برای کمک به شما در درک چیستی پزشکی از راه دور آورده شده است.

 

تله مدیسین چیست و چه تفاوتی با سلامت از راه دور دارد؟

این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما معنای متفاوت بایکدیگر دارند. طبق گفته آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، پزشکی از راه دور، عمل پزشکی با استفاده از فناوری برای ارائه مراقبت از راه دور است. یک پزشک در یک مکان از نرم افزار و زیرساخت های مخابراتی برای ارائه مراقبت به بیمار در مکان دیگر استفاده می کند.

اصطلاح بهداشت از راه دور اصطلاحی است برای توصیف گسترده هر فناوری و خدمات الکترونیکی و مخابراتی که برای ارائه مراقبت و خدمات از راه دور استفاده می شود. این دامنه وسیع تری از خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور را نسبت به پزشکی از راه دور پوشش می دهد. به گفته سازمان بهداشت جهانی، بهداشت از راه دور شامل نظارت، ارتقای سلامت و عملکردهای بهداشت عمومی است.

پزشکی از راه دور زیرمجموعه ای از سلامت از راه دور است. پزشکی از راه دور به طور خاص به خدمات بالینی از راه دور اشاره دارد ، در حالی که بهداشت از راه دور می تواند به خدمات غیر بالینی از راه دور مانند تحویل داروها، آموزش ارائه دهندگان، جلسات اداری، و آموزش مداوم پزشکی اشاره کند. .

 

مزایای پزشکی از راه دور

اپیدمی COVID-19 اتکای بیشتری به پزشکی از راه دور ایجاد کرده است. پزشکی از راه دور قبلاً در ارتش به عنوان راهی برای ارائه خدمات پزشکی به سربازان در حال استفاده گسترده بود. این بیماری به سرعت در میان جمعیت غیرنظامی گسترده‌تر ظاهر شد، اما اضطراری COVID-19 رشد پزشکی از راه دور را در سراسر جهان منفجر کرده است. همانطور که مردم شروع به درک مزایای ارائه شده از راه دور می کنند، طولی نخواهد کشید که استفاده از آن رایج شود.

 

راحتی پیشرفته

تله مدیسین ارائه خدمات را در زمان کمتری آسان می کند. پزشکان می‌توانند بیماران بیشتری را هر روز ببینند و بیماران مجبور به مرخصی گرفتن از کار، سفر به مطب و انتظار طولانی در اتاق‌های انتظار پزشک نخواهند بود. در واقع، بیمار می تواند بدون مرخصی از کار به پزشک مراجعه کند. یک مادر پرمشغله یا یک شهروند سالخورده که قادر به رانندگی نیست می تواند بدون ترک خانه به پزشک مراجعه کند.

هر موقعیتی نیاز به مراجعه حضوری ندارد. در موارد مناسب، تله مدیسین بسیار کارآمدتر از ویزیت های پزشکی سنتی است. این به پزشکان اجازه می دهد تا بیمار را از قبل غربالگری کنند تا تشخیص دهند که آیا به ویزیت حضوری نیاز است یا خیر. پزشکی از راه دور به ویژه برای ویزیت های بعدی بیمار، مدیریت شرایط مزمن، مدیریت دارو و در برخی موارد برای مشاوره تخصصی کارآمد است. پزشکی از راه دور این امکان را برای شما و پزشک مراقبت های اولیه شما فراهم می کند که متخصصانی را که ممکن است در نقطه دیگری از جهان باشند درگیر کنید. اکنون می توانید بدون توجه به جایی که زندگی می کنید با بهترین متخصصان پزشکی موجود مشورت کنید.

 

کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی

مراکز پزشکی خصوصی خود را مجبور به رقابت با رشد کلینیک های خرده فروشی و مراکز مراقبت فوری می دانند. پزشکی از راه دور راهی برای رقابت به آنها می دهد که ممکن است منجر به خدمات بهتر با هزینه کمتر برای بیماران شود. با کمک به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای رقابتی تر شدن، پزشکی از راه دور هم برای ارائه دهندگان و هم برای بیمارانشان سودمند است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت مشاوره و اکچوئری مستقل، Red Quill Consulting، خدمات پزشکی از راه دور می توانند 100 دلار در هر ویزیت بیمار صرفه جویی کنند. انتظار این است که کاهش زمان و هزینه ویزیت نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه بیمار شود، بلکه این هزینه نیز مانعی برای مراجعه بیماران به پزشک در مورد مسائل بهداشتی خود نباشد.

با گذشت زمان، پزشکی از راه دور ممکن است به برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه دهد تا هزینه های سربار خود را کاهش دهند. با افزایش محبوبیت و استفاده از تله مدیسین، بازدیدهای حضوری کمتری لازم است. با تعداد بیماران کمتری که در قسمت انتظار ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی منتظر می‌مانند، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند با اتاق‌های انتظار کوچک‌تر و اتاق‌های معاینه کمتر عمل کنند. اگر آنها بتوانند با متراژ کمتر کار کنند، هزینه های اجاره دفتر آنها باید کاهش یابد. این هزینه های سربار پایین ممکن است به کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی برای همه تبدیل شود.

 

کاهش خطرات

در طول شیوع همه‌گیری مانند کووید-19، بیماران می‌توانند حتی زمانی که پزشک آنها را از نظر بیماری معاینه می‌کند، از خود فاصله بگیرند. با وجود اینکه پزشک شخصاً بیمار را نمی بیند، پزشک می تواند از یک مشاهده ساده از بیمار اطلاعات زیادی در مورد سلامتی بیمار به دست آورد. پزشک می تواند رنگ پریدگی بیمار را مشاهده کند یا می تواند علائم بیماری مانند تنفس سخت، سرفه، تعریق زیاد یا گیجی را هنگام صحبت تشخیص دهد در حالی که در هیچ نقطه ای بیمار یا کارکنان پزشکی در معرض خطر آلودگی قرار نگرفته اند.

نرم افزار تخصصی در برخی موارد پزشک را قادر می سازد تا نبض و دمای بیمار را اندازه گیری کند. در صورت نیاز به درمان فوری و حضوری، پزشک و بیمار می توانند خدمات مناسب را ترتیب دهند.

 

مشارکت بیشتر بیمار و مراقبت های بهداشتی کلی بهتر

پزشکی از راه دور مسائل مربوط به مشکلات برنامه ریزی مرتبط با مراجعه حضوری به پزشک را کاهش می دهد. راحتی پزشکی از راه دور باید به بیماران امکان دسترسی بهتر به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را بدهد. چنین دسترسی زمان واقعی و تقریباً زمان واقعی به مراقبت های بهداشتی احتمالاً افراد را تشویق می کند تا در هنگام مدیریت سلامت خود فعال تر شوند. اگر تله مدیسین امکان پیگیری معاینات و داروهای خود را برای بیماران و مدیریت شرایط مزمن خود را آسان‌تر می‌کند، نتیجه باید مراقبت‌های بهداشتی کلی بهتر برای همه باشد.

 


در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.televisit24.com/drnematolahi

 

 

منبع: gynraleigh

 

همچنین بخوانید:

تله مدیسین و درمان درد مزمن

مراقبت از سلامت از اره دور و تولید یک مرز جدید در زنان و زایمان

مراقبت از سلامت از راه دور برای درد پشت و کمر

بالا