38 درصد از بیماران در سال 2022 مراقبت های مجازی را دریافت کرده اند

یک گزارش جدید نشان می دهد که محققان همچنین دریافتند که 76 درصد از بیمارانی که ویزیت از راه دور انجام داده اند ترجیح می دهند در آینده به استفاده از آن ادامه دهند.

04 مارس 2022  بر اساس گزارش جدید جونز لانگ لاسال، بیش از یک سوم بیماران (38 درصد) در سال جاری از طریق بهداشت از راه دور مراقبت دریافت کرده اند، که نسبت به 48 درصدی که در سال 2020 همین موضوع را گفته بودند، کاهش یافته است.این نظرسنجی از 4060 ساکن ایالات متحده از 3 تا 12 ژانویه انجام شد.

علیرغم افزایش تله ویزیت در طول اوج همه گیری کووید19، استفاده آن از آن زمان کاهش یافته است. در اواسط سال 2020، 52 درصد از ویزیت های مراقبت های بهداشتی به صورت مجازی انجام شد، اما این رقم از آن زمان به 11 درصد کاهش یافته است. اگرچه به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان بالاتر از قبل از همه گیری است.

در سال 2022، 38 درصد مراقبت ها مجازی بود. محققان انتظار دارند که در سال‌های آینده، سلامت از راه دور نه به عنوان جایگزینی برای ویزیت‌های حضوری، بلکه به‌عنوان یک سرویس مکمل بهینه باشد.

این مطالعه نشان می‌دهد که نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که از ژوئیه 2021 در یک ویزیت از راه دور شرکت کرده‌اند. سه‌چهارم بازدیدهای بهداشت رفتاری یک جزء مجازی داشتند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

از 50 درصد بیمارانی که از ژوئیه در سلامت از راه دور شرکت کرده‌اند، 76 درصد ترجیح می‌دهند در آینده مراقبت‌های از راه دور دریافت کنند.انتخاب بهداشت از راه دور به عنوان یک محیط ویزیت احتمالاً ناشی از نظرات خاص بیماران در مورد تنظیمات مطب است.به طور کلی، 70 درصد از بیماران ادعا کردند که مکان یک عامل مهم در انتخاب منابع مراقبت های بهداشتی است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

یک نظرسنجی Jones Lang LaSalle در سال 2021 گزارش داد که 83 درصد از بیماران نزدیکی به مرکز مراقبت خود را بدون توجه به شرایط آن در اولویت قرار می دهند. برعکس، 17 درصد مایل به سفر گسترده به یک مرکز مدرن تر هستند.

از یافته‌های خود، محققان به این نتیجه رسیدند که دسترسی و راحتی فاکتورهای حیاتی برای بیماران هنگام تصمیم‌گیری در مورد محیطی است که در آن مراقبت دریافت می‌کنند. آنها همچنین اظهار داشتند که اگرچه مراقبت های بهداشتی حضوری هرگز ناپدید نخواهد شد، سلامت از راه دور همیشه گزینه ای برای کسانی خواهد بود که آن را ترجیح می دهند و به آن دسترسی دارند.

تلاش‌هایی برای تعیین اینکه زایمان از راه دور پس از همه‌گیری چگونه خواهد بود وجود داشته است. مطالعه ای در اکتبر 2020 آینده سلامت از راه دور را از نقطه نظر اواسط همه گیر پیش بینی کرد. این مطالعه رضایت عمومی بیمار را که از سلامت از راه دور گزارش شده است و اینکه چگونه حتی در آن زمان بسیار پیش بینی می شد که سلامت از راه دور بخش مهمی از ارائه مراقبت باقی بماند را توصیف می کند.

مطالعه دیگری در نوامبر 2021 نشان داد که بسیاری از ویزیت‌های پس از ترخیص با استفاده از سلامت از راه دور، در طول همه‌گیری COVID-19 انجام شده است.

مطالعه ای از مارس 2021 نشان داد که سلامت از راه دور باعث افزایش سطح تعامل در میان بیماران اطفال می شود. منجر به کاهش نرخ قرار ملاقات های از دست رفته شد. علاوه بر این، محل مطالعه، مرکز اطفال منطقه، سمینارهای مجازی آموزش اصول سلامت کودک را برگزار کرد.

 

منبع: mhealthintelligence

 

همچنین بخوانید:

پیشرفت در پزشکی از راه دور در سال 2022 در راه است

ارائه مراقبت های بهداشتی از راه دور در طول همه گیری کرونا

تاثیر ویزیت از راه دور در بیماران پیوند اعضا

بالا