سلامت دیجیتال ، رضایت بیمار را بهبود می‌بخشد

آینده مراقبت‌های بهداشتی احتمالات زیادی دارد و فناوری پزشکی نقش مهمی در تضمین اینکه ما قادر به مقابله با بزرگترین مشکلات سلامتی هستیم، ایفا می‌کند. اغلب، ما مشاغل مراقبت‌های بهداشتی را به نیروی کار بسیار انسانی در نظر می‌گیریم. به عنوان مثال، پزشکان و پرستاران برای مراقبت از بیماران ساعات و کار فیزیکی زیادی را صرف می‌کنند.

با این حال، این فناوری‌های جدید مراقبت‌های بهداشتی است که به متخصصان پزشکی اجازه می‌دهد در رشته خود پیشرفت کنند، بیماران بیشتری را نجات دهند و با بیماری‌های جدید مبارزه کنند

به منظور ادامه رقابت و رفع چالش‌های جدید باید بطور مداوم از فن‌آوری‌های جدید برای بهبود گردش کار و افزایش مراقبت از بیمار استفاده شود. با تعریف مجدد فرآیند مراقبت و روش‌های ارائه خدمات، نیروی محرک قوی برای بیماران ایجاد می‌شود تا به سوی تغییرات بیشتر بروند. در واقع در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بیماران انتظار دارند که ارائه دهندگان خدمات سلامت از قابلیت‌های دیجیتالی نیز برخوردار باشند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بهداشت و درمان نیز به نوبه خود برای پاسخگویی به خواسته‌های فوری و آتی در طول بحران جهانی بهداشت، با استراتژی‌هایی مانند امکانات بهداشتی درمانی جایگزین و سایت‌های آزمایش مقابله با کویید ۱۹ در حال پیشرفت است. همچنین قابلیت دسترسی به مراکز مراقبت مجازی که به بیماران این امکان را می‌دهد با پزشک خود از طریق تله ویزیت صحبت کنند، در حال افزایش استاین تلاش‌ها به طور موثر انجام می‌شود و می‌تواند تأثیر زیادی در محلی که بیماران برای مراقبت انتخاب می‌کنند، داشته باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بیماران جوانتر خواستار گزینههای مراقبت قابل انعطاف‌ هستند

در حقیقت باید گفت که نسل‌های جوان از وضع موجود صنعت مراقبت‌های بهداشتی راضی نیستند و در این بین آماده‌ترین گروه سنی برای آزمایش خدمات غیر سنتی به حساب می‌آیند، هنگامی که از آنها پرسیده می‌شود که از چه جنبه‌ای کمتر رضایت دارند، ۲۳ درصد از پاسخ دهندگان این نسل در مورد مراقبت از خود و ۲۴ درصد دیگر هم به تسهیلات محل درمان اشاره کردند. با این وجود با رشد و گسترش قوانین و مقررات سلامت و بهداشت، گزینه‌های درمان تلفنی (telehealth) گسترش یافته است.

به منظور ارائه و تداوم سطح جدیدی از مراقبت، ارائه دهندگان خدمات باید روند تفکر و عملکرد فعلی خود را تکامل بخشند. در این راه گنجاندن راه حل‌های سلامت همراه (به کاربرد تلفن همراه یا دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل در خدمات بهداشتی درمانی به منظور بهبود سطح سلامت افراد. همچنین گفته می‌شود سلامت همراه یکی از زیر شاخه‌های سلامت الکترونیکی به‌شمار می‌رود)، هوش مصنوعی و شناسایی فرکانس رادیویی نقش بزرگی خواهند داشت.

استفاده از این فن‌آوری‌ها و سایر فناوری‌ها مرتبط نه تنها به برآوردن انتظارات متغیر مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند بلکه در مواردی که بیشترین نیاز مربوط به مراقبت‌های بهبودیافته است، موجب بهبود مراقبت‌ها خواهد شد.

راه حلهای بهداشتی همراه امکان کنترل بیشتر مراقبت از بیماران را فراهم میکند

در حالی که تجهیز پزشکان و کارکنان به جدیدترین فناوری‌ها برای ادامه فعالیت سازمان‌های بهداشتی و درمانی بسیار مهم است، ارائه دهندگان خدمات باید در نظر بگیرند که چه کاری می‌توانند برای سازگاری  بیشتر بیماران با راه حل‌های مناسب انجام دهند. یکی از این گزینه‌ها ایجاد یک برنامه سلامت همراه است. این برنامه‌ها که می‌توانند بوسیله تلفن هوشمند یا تبلت خود بیمار مورد استفاده قرار گیرند، روشی مقرون به صرفه برای ارائه دهندگان خدمات به منظور افزایش تعامل و تشویق بیماران برای پیگیری علائم و نشانه‌های حیاتی خود است.

ضمن اینکه با افزایش جمعیت و کمبود تعداد پزشکان و پرستاران در بسیاری از مناطق، تعداد پزشکانی که احساس فرسودگی از شغل خود می‌کنند، نگران‌کننده است. این تغییر کوچک می‌تواند کمک زیادی به کاهش تعداد ویزیت‌های غیرضروری در بیمارستان کند و موجب شود تا پزشکان و به طور کلی کادر درمان برای تمرکز روی موارد مهم‌تر آزادی بیشتری داشته باشند.

 

از هوش مصنوعی برای مدیریت و ایمنی دادههای سلامت استفاده کنید

هوش مصنوعی برای جمع‌آوری و ذخیره مقدار زیادی از داده‌ها، از جمله داده‌های گرفته شده بیماران در برنامه‌های سلامت همراه و همچنین کمک به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای تجزیه و تحلیل آن، ایده‌آل است. در نظرسنجی که انجام شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که هوش مصنوعی این توانایی را دارد که تعداد مراجعه‌های غیرضروری سالانه به پزشک را کاهش دهد. به این دلیل که هوش مصنوعی می‌تواند بیماران را بر اساس ویژگی‌های صورت، اسکن شبکیه چشم، اشعه ایکس و گفتار شناسایی کند و این امکان را برای بیماران فراهم کند تا علائم خود را قبل از ورود به مطب پزشک تشخیص دهند

 همچنین علاوه بر توانمندسازی بیماران از هوش مصنوعی می‌توان برای تسهیل فرآیندها استفاده کرد تا کادر درمان وقت بیشتری برای استراحت داشته باشند

ضمن اینکه به طور همزمان با شروع منظم استفاده پزشکان از هوش مصنوعی، این فناوری می‌تواند با توجه به اولویت‌های کاربران، تعداد مراحلی که برای اتمام کار لازم است را کاهش دهد. هوش مصنوعی امکان تجزیه و تحلیل دقیق پزشکی را فراهم می‌کند و احتمال خطای انسانی را نیز کاهش می‌دهد.

 

RFID قابلیت مشاهده به موقع دستگاههای بهداشتی را فراهم میکند

یکی دیگر از راه حل‌های دیجیتالی که موجب پیشرفت در صنعت بهداشت و درمان می‌شود، شناسایی فرکانس رادیویی یا RFID است. این راه حل برای دارایی‌هایی که برچسب دارند، از جمله تجهیزات یا نمونه‌ها، قابلیت مشاهده در زمان واقعی را فراهم می‌کند و باعث کاهش زمان صرف شده برای جستجوی آنها خواهد شد

از RFID برای برچسب‌گذاری از داروها گرفته تا حتی تجهیزات نجات‌دهنده استفاده می‌شود. در شرایط اضطراری، موجودی‌های برچسب‌گذاری شده می‌توانند توانایی پزشک برای پاسخ سریع و معالجه بیماران را بیشتر کنند و همچنین ردیابی جهانی با بارکدخوان‌های سیار و RFID داده‌های عملیاتی درباره مکان و وضعیت واکسن‌ها و سایر داروهای فاسد شدنی فراهم کنند.

 این فناوری بدون نیاز به ورود دستی اطلاعات، داروهای تجویز شده داروسازان را نشان می‌دهد و به آنها میزان دقیق دوز مصرفی را برای همه محصولات نشان می‌دهد. این نوع شفافیت به از بین بردن داروهای موجود منقضی شده یا آسیب دیده و حتی حسابداری داروهای جمع آوری‌نشده نیز کمک می‌کند.

همچنین داده‌های جمع‌آوری شده در سیستم عامل‌های فناوری، جریان آزاد و ایمن اطلاعات را برای اطلاع‌رسانی تصمیمات به موقع در مورد سلامتی امکان پذیر می‌کند.

 

منبع: harkataval

 

همچنین بخوانید:

کاربرد بلاکچین در امنیت بهداشت

آینده مراقبت های بهداشتی از راه دور و مراقبت از بیمار در متاورس

ایجاد مراقبت های بهداشتی هوشمند با فناوری دیجیتال پیشرفته

بالا