راهنمایی سازمان جهانی بهداشت به کشورها

پزشکی از راه دور یا تله مدیسین (تله مدیسین) روشی است که به وسیله‌ی آن می‌توان کلیه‌ی فرایند‌های مورد بررسی قرار دادن، معاینه، پایش و درمان بیماران را در حالی انجام داد که پزشک و بیمار در دو محل متفاوت از هم باشند. بوسیله‌ی پزشکی از راه دور، نیاز به جابه‌جایی بیماران از میان برداشته می‌شود و به جای آن تخصص انتقال پیدا می‌کند. در تعریف :ارائه خدمات سلامتی و مراقبت‌های بهداشتی که در آن فاصله و راه دور یک عامل بحرانی است توسط تمامی متخصصان حوزه‌ی سلامت و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف تبادل اطلاعات معتبر جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و صدمات، تحقیق و ارزیابی و همچنین جهت آموزش مداوم ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، که همه‌ی این اقدامات در راستای اعتلای سلامت افراد و جامعه صورت می‌پذیرد

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای اجرای سلامت دیجیتال، سازمان جهانی بهداشت سه راهنمایی کلی برای کشورها دارد:

1️⃣موفقیت در اجرای سلامت دیجیتال، نیاز به حمایت طلبی (Advocacy) یک استراتژی هماهنگ میان ذی‌نفعان سلامت دیجیتال دارد.

2️⃣ روند تصویب و اجرای سلامت دیجیتال در یک کشور، بر اساس تصمیم ذی‌نفعان سلامت دیجیتال در آن کشور است و هیچ سازمان ملی یا بین‌المللی نمی‌تواند روند اجرای آن را به تنهایی تغییر دهد.

3️⃣ تکنولوژی‌های بسیاری برای استفاده در ارائه خدمات دیجیتال وجود دارد، اما استفاده از این تکنولوژی‌ها باید مناسب و براساس کاربرد آن باشد. چراکه استفاده از تکنولوژی غیرمناسب هزینه‌ها را بالا می‌برد و همچنین ارزیابی تاثیر خدمات را غیرممکن می‌کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بیمارستان‌های آینده، بیماران را از سراسر دنیا و بدون توجه به محدودیت‌های جغرافیایی پذیرش خواهند کرد. به جای انتقال بیماران به مراکز گران‌قیمت و دور‌دست، خدمات پزشکی با کیفیت بالا به محل اسکان بیمار منتقل می‌شود .به طور کلی هدف از تله مدیسین یا پزشکی از راه دور، حذف موانع جغرافیایی و مسافرت‌های غیر ضروری بیماران و همراهان آنها است. پزشکی از راه دور (تله مدیسین) هم برای بیماران و هم برای متخصصان مزایایی به همراه دارد. مزایای تله مدیسین برای بیماران شامل:

  • حذف هزینه‌های سفر و حذف زمان مورد نیاز جهت انتظار در صف‌های وقت ملاقات
  • تداخل کمتر با مسئولیت‌های مراقبت از کودکان و یا افراد مسن
  • هزینه‌های درمانی کمتر که خصوصاً برای بیماران در کشور‌های توسعه یافته با ارزش است.
  • دسترسی گسترده‌ به مشورت گرفتن از پزشکان متخصص

 

همچنین بخوانید:

کاربردهای اصلی پزشکی از راه دور

پزشکی از راه دور ویزیت چهره به چهره را حمایت می کند

ترمز هزینه های درمانی کشیده می شود

 

 

 

بالا