بیمارستان و تعامل با بیماران در عصر سلامت دیجیتال

سیستم سلامت در حال حاضر با چالش‌های متعددی روبرو است. تامین هزینه‌های سرسام‌آور تجهیزات نوین و کادر درمان برای ارائه‌ی جدیدترین و بروزترین خدمات پزشکی از یک سو و تعامل بهینه و موثر با بیماران و مراجعه‌کنندگان به منظور تامین نیازهای مرتبط با سلامت این افراد از سوی دیگر، چالش‌های متعددی را پیش روی مدیران ارشد بیمارستان قرار داده است.

با تکیه بر فناوری‌ها و تجهیزات نوین کنونی بخشی از فرایندهای درمانی بدون نیاز به بستری و به‌صورت سرپایی انجام می‌گردد. از سوی دیگر بیماران معمولا ترجیح می‌دهند تا کمترین زمان ممکن را در بیمارستان بگذرانند و خدمات درمانی را در محیط آشنای منزل دریافت کنند.

امروزه و با افزایش روزافزون جمعیت بالای ۶۵ سال جهان و بالا رفتن آمار افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن این مسئله اهمیت ویژه پیدا می‌کند، چرا که بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن نیازمند مراقبت‌های طولانی‌مدت، بررسی مداوم نشانگرهای مرتبط سلامت، تغییر سبک زندگی و مداخله‌ی به‌موقع کادر درمان هستند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مطابق با آمار CVSHealth در ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۰٪ از جمعیت افراد بالای ۶۵ سال در آمریکا به یک بیماری مزمن مبتلا هستند و حدود ۶۸٪  از آن‌ها از دو یا تعداد بیشتری بیماری مزمن رنج می‌برند و به‌طور مداوم  به خدمات کادر درمان نیاز خواهند داشت. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که مدیریت بهینه‌ی خدمات درمان در بیمارستان نیازمند تعامل گسترده با بیمار است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تجربه‌ی کنونی در برخورد با بیماری COVID-19 و همه‌گیری جهانی نیز ثابت کرد که در شرایط بحرانی و کمبود منابع، مدیریت وضعیت سلامت افراد و کاهش نیاز به حضور در محیط بیمارستانی از اهمیتی حیاتی برخوردار است. البته این مسئله در کشورهای در حال توسعه که به نسبت جمعیت تحت پوشش خود با کمبود تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی مواجه هستند، یک چالش دائمی و تمام‌وقت است.

با درنظر گرفتن این چارچوب و شرایط کنونی سیستم درمان، اهمیت فناوری‌های نوین و مفهوم سلامت دیجیتال بیش از پیش نمایان می‌شود. فناوری‌های دیجیتال با فراهم آوردن امکان تحلیل داده‌های کلان پزشکی، کمک به افزایش سرعت و دقت تصمیم‌گیری، تسهیل در انجام وظایف کادر درمان، بهبود ارائه‌ی خدمات به بیماران و امکان ارتباط و پایش مداوم بیمار در محیط خارج از بیمارستان، تعامل موثر و مداوم پزشک و بیمار را ممکن می‌سازند.

 

همچنین بخوانید:

متاورس در پزشکی؛ انقلابی نو در حوزه علوم پزشکی

مراحل توسعه متاورس در دنیای پزشکی

مزایا متاورس در پزشکی

بالا