سنجش هوش مصنوعی در بهداشت و درمان

اگر بخواهیم از نفوذ هوش مصنوعی در بهداشت و درمان بگوییم، هنوز اول راه هستیم و این فناوری با قابلیت‌هایی که دارد، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از مراحلی که هوش مصنوعی می‌تواند موثر باشد، وظایف اجرایی است که زمان زیادی را از پزشکان و پرستاران می‌گیرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این فناوری در حوزه تخصص‌هایی چون رادیولوژی، آسیب‌شناسی و چشم‌پزشکی قابل استفاده است و می‌تواند بهینه‌سازی بهداشت و درمان را به‌دنبال داشته باشد. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود راه‌حل‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌تواند روند درمان و مراقبت را از بیمارستان به مراقبت‌های خانگی تغییر دهد؛ به‌عبارتی، کنترل از راه دور، سیستم‌های هشدار مبتنی‌بر هوش مصنوعی یا دستیاران مجازی ازجمله قابلیت‌های هوش مصنوعی است که باعث می‌شود بیماران در هر زمانی از مراقبت‌های از راه دور برخوردار شوند. با این قابلیت، تخصص‌های بیشتری شامل آنکولوژی، کاردیولوژی و نورولوژی هم می‌توانند از مزیت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شده و از راه دور به کنترل و درمان بیماران خود بپردازند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در مقیاس هوش مصنوعی، می‌توان از ترکیبی از پیشرفت‌های فناورانه مانند یادگیری عمیق استفاده کرد. در مرحله بعد، از هوش مصنوعی می‌توان در بررسی‌های بالینی وابسته به مدارک آزمایش‌های بالینی استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید:

دسته‌بندی کاربران ابزارهای سلامت هوشمند

اکنون چرا پزشکی از راه دور ؟

آشنایی با بهداشت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت از راه دور

بالا