تله کاردیولوژی چیست؟

تله کاردیولوژی یک روش پزشکی مدرن است که از قدرت ارتباطات از راه دور برای دستیابی به تشخیص از راه دور و درمان بیماری های قلبی استفاده می کند که شامل بیماری قلبی-عروقی، مزمن و حاد و همچنین آریتمی ، نارسایی احتقانی قلب و ایست قلبی ناگهانی است.

در این شرایط پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از داده های الکتروکاردیوگرافی استفاده می کنند  که از راه دور ، در زمان واقعی ، برای تفسیر توسط یک متخصص منتقل می شود و این امکان را فراهم می کند تا افراد در مناطق دور افتاده به مراقبت های ویژه دسترسی پیدا کنند. پیشرفت فن آوری ، راه اندازی شبکه های بی سیم یا ماهواره ای را برای این منظور آسان تر و ارزان تر کرده است و باعث افزایش کارایی و سهولت آنها می شود. .

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نحوه کار از راه دور

عمل از راه دور بستگی به در دسترس بودن یک دستگاه تخصصی دارد  که نه تنها یک ECG 12-سرب در مراقبت های اولیه را ثبت و ضبط می کند ، بلکه تصویر ECG را به صورت سیگنال صوتی از طریق تلفن نیز منتقل می کند.

پس از تفسیر متخصصان ، یک گزارش شفاهی به سرعت ارسال می شود ، در حالی که خلاصه کتبی آن به مرکز بیمار فرستاده یا از طریق فکس ارسال می شود. تمام ECG ها در یک پایگاه داده الکترونیکی در مرکز telecardiology ذخیره می شوند تا مقایسه ECG های بعدی همان بیمار در طول زمان امکان پذیر شود.

 

مطلب پیشنهادی:روند تله کاردیولوژی چگونه است؟

 

دستگاه های ECG تک سرب به شکل یک دستگاه ساعت مانند در دسترس هستند تا امکان نظارت سریع در صورت نیاز بیمار ، در حالی که هنوز در خانه هستند را داشته باشند. این امکان تفسیر و تشخیص بهتر بیماری را فراهم می آورد.

این دستگاه می تواند تصاویر ضبط شده را ذخیره کند و پس از رسیدن بیمار به مطب پزشک ، آنها را انتقال دهد. مزیت این است که بیمار برای رسیدن به مطب پزشک نباید منتظر بماند ، بلکه می تواند نوار قلب را در هنگام بروز علائم ضبط کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایای telecardiology

استفاده اولیه از تله کاردیولوژی پشتیبانی برای پزشکان مراقبت های اولیه در زمینه تشخیص صحیح است ، بنابراین به آنها این امکان را می دهد تا بیماران قلبی را با اعتماد به نفس بیشتری مدیریت کنند. این برای بیمار و سیستم مراقبت های بهداشتی مفید است.

همچنین از راه دور می توان به کاهش چشمگیر وقایع قلبی کمک شایانی کرد. به عنوان مثال ، دستگاه ECG تک سرب در تشخیص یا نظارت بر آریتمی از دستگاه هولتر کارآمدتر است ، زیرا همیشه می توان آن را پوشید ، و به دلیل اینکه وقتی بیمار احساس کرد مشکلی در ضربان قلب وجود دارد ، می تواند آن را به راحتی روشن کند  کهکمک می کند تا در طول دوره درمان ، آریتمی و همچنین بر روی آنها نظارت شود.

تله کاردیولوژی برای پایش طولانی مدت عوامل خطرناک بیماری عروق کرونر قلب مانند فشار خون بالا یا فشار خون بالا بسیار مفید است.

دستگاههای telecardiology کوچک و قابل حمل هستند ، به این معنی که می توان آنها را به راحتی به سمت بیمار منتقل کرد تا تشخیص سریعتر و دقیق تری انجام شود. Telecardiology توانایی اثبات شده در بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی ، افزایش مقرون به صرفه و نجات جان انسان ها را دارد.

 

منبع: news-medical

 

همچنین بخوانید:

کاربردهای AR و VR در پزشکی از راه دور

سلامت دیجیتال به چه معنیست؟

مروری بر روند تله مدیسین

بالا