گجت‌های قابل اتصال به موبایل جهت اندازه‌گیری علائم حیاتی بدن

یکی از جاهایی که پیشرفت تکنولوژی در آن خیلی مهم و تأثیرگذار است، حوزه‌ی پزشکی است. در حقیقت روزی نیست که خبر ورود یک گجت کاربردی جدید در زمینه‌ی پزشکی به گوش ما نرسد. البته بدیهی است که وظیفه‌ی تکنولوژی هم دقیقاً همین است. خدمت رساندن به انسان برای این‌ که او زندگی بهتر و راحت‌تری داشته باشد. حالا اگر این خدمت‌رسانی در جایی انجام شود که بواسطه‌ی آن طول عمر انسان بیشتر و تشخیص‌های پزشکی راحت‌تر و بی‌خطرتر شود که درجه‌ی اهمیت، قدرت تأثیرگذاری و مفید واقع‌شدن گجت‌ها بیشتر هم می‌شود.

Wello iPhone Case

مورد آیفون Wello این فقط یک مورد آیفون معمولی نیست، بلکه یک دستگاه نظارت پزشکی است.انگشت دست تان را روی کیس بگذارید و چند ثانیه نگه دارید. دستگاه به سادگی می تواند میزان ضربان قلب، فشار خون، تنفس، میزان اکسیژن، سطح استرس، دمای بدن و خیلی اطلاعات بیشتری را به شما بگوید.

دستگاه به طور خودکار به تلفن شما از طریق بلوتوث متصل می شود.

 

Cue

این گجت سطح تستوسترون خون ، عفونت خون ، ویتامین D موجود در خون و تست بارداری را با مقادیر کمی از  خون یا بزاق می سنجد . و به دستگاه تلفن همراه خود متصل می شود .

قیمت :199  دلار

 

iBGStar Blood Glucose Meter

با iBGStar به iphone  یا ipad وصل شده و نوار تست را وارد کنید. سپس از دستگاه لانچر برای به دست آوردن قطره خون استفاده کنید. سپس نوار تست را به رگ های خونی خود وصل کنید.

نتایج تست بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند نمایش داده خواهد شد.

قیمت: 71.99 دلار

 

Kinsa

این دستگاه به عنوان "هوشمندترین دماسنج جهان" است. Kinsa با عملکردی مشابه با دماسنج معمولی عمل می کند، اما این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید دمای بدن کودک خود را با استفاده از برنامه ای که روی تلفن همراه نصب میشود بررسی کنید. همچنین این برنامه به شما در پیگیری روند تغییرات دمای بدن کودک کمک می کند و به شما اجازه می دهد هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارید به پزشک تان منتقل کنید.

قیمت: 25 دلار

 

Scanadu Scout

این ابزار توسط اپل  طراحی شده و مانند اولین Tricorder پزشکی در جهان است.

 این اسکنر با سنسورهای مختلف ساخته شده و یک میکروفون دارد که علائم حیاتی شما را تجزیه و تحلیل  می کند که شامل: اندازه گیری ضربان قلب، دمای بدن و پوست بدن، SpO2 اکسیمتری (اشباع اکسیژن)، میزان تنفس، فشار خون، ECG و سطح استرس هیجانی است. ونتایج تمامی بررسی ها را روی گوشی اپل شما نمایش می دهد.

 

Vessyl Cup

یک فنجان هوشمند است که قادر به بررسی محتویات مانند داخل فنجان : قند، پروتئین، کالری، چربی، کافئین و ... یک نوشیدنی را بسنجد.سپس می توان اطلاعات محتویاتش را روی موبایل مشاهده کرد.(فقط اندازه گیری می کند)

قیمت : 99 دلار

 

The Cactus

این دستگاه ویژه برای بیماران دیابتی ساخته شده است. سطح گلوکز خون را اندازه گیری می کند و سپس مقدار لازم انسولین را تزریق می کند.

 

CubeSensors

یک دستگاه هوشمند است که کیفیت هوا، نور، میزان تابش، دما، رطوبت، نویز، لرزش و فشارهوا را شناسایی می کند. برای کمک به بیماران تنفسی و گروه های حساس که در نهایت به تلفن همراه متصل میشود و اطلاعات را نمایش می دهد.

 

TAO

تائو یک دستگاه ورزشی ایزومتریک است که به پیشرفت تناسب اندام کمک می کند. می تواند کالری هایی که در طی تمرین ورزشی مصرف کرده اید را نشان دهد و کالری های دریافتی شما را از جمله غذا هایی که خورده اید را محاسبه کند.

 

SoundHawk

Soundhawkاولین سیستم هوشمند گوش دادن در جهان است. این فقط برای افراد کم شنوا نیست. این یک ترکیب منحصر به فرد از تکنولوژی دیداری و شنیداری است و پیشرفت در تکنولوژی شنوایی است.

این گجت برای کمک به شنیدن بهتر و برقراری ارتباط با دیگران طراحی شده است.

قیمت:279 دلار

Wireless Smart Gluco-Monitoring System

این یک گجت جدا شونده از گوشی است که روی انواع iphone  یا سایر گوشی های هوشمند قرار می گیرد.

نمونه ای از خون را با استفاده از یکی از نوارهای تست iHealth نمونه برداری کنید، نوار را به گجت وصل کنید و برنامه iHealth میزان قندخون را ثبت می کند. سپس اطلاعات را ذخیره می کند و حتی اطلاعات فردی را در طول زمان به صورت نمودار مشخص می کند.

قیمت:30 دلار

Alima

یک دستگاه هوشمند برای نظارت بر کیفیت هوا است. این دستگاه با شناخت عادات رفتاری شما و محیط اطراف تان کمک می کند تا رفتارهایی را که باعث کاهش کیفیت هوای محیط می شود را ترک کنید.و درنهایت تمامی اطلاعات را در موبایل نمایش می دهد.

 

قیمت :169 یورو

Beddit

این گجت برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد کیفیت خواب فرد به کار می رود، این سنسور به راحتی در زیر صفحه هایی قرار می گیرد و علائم حیاتی بدن شما را در طی خواب بررسی می کند. دستگاه Beddit sleep and health  دارای سنسور تنفس، ضربان قلب، حرکات، خروپف، دمای محیط و دمای بدن و الگوهای خواب است. پس از آن، Beddit داده ها را به دستگاه تلفن همراه تان ارسال می کند و همچنین راهنمایی هایی را برای بهتر شدن خواب تان به شما ارائه می کند . قیمت: 149 یورو

PERES

اغلب اوقات، ما در خارج از منزل غذا می خوریم. این دستگاه به منظور تعیین کیفیت و تازگی گوشت های مختلف برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با مواد غذایی کمک می کند.

 

Kolibree

Kolibree اولین مسواک متصل به برق است که می تواند عادت های مسواک زدن فرد را با سیستم عامل iOS یا Android در تلفن همراه فرد تجزیه و تحلیل کند.

 و کمک می کند تا تعداد دفعاتی که دندان های خود را بر روی آن قرار می دهید مشاهده کنید و می توانید مشاوره ای را از متخصصان مراقبت های بهداشت دهان و دندان دریافت کنید. و یک بازی مفید برای علاقه مند کردن بچه ها نیز دارد.

بالا