ویزیت آنلاین راهکاری برای کم تحرکی

توصیه های نادرست در مورد فعالیت بدنی بیماران ممکن است باعث صدمه یا بدتر شدن شرایط کلینیکی آنان مانند بیماری شریانی محیطی، پوکی استخوان، آسم، بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا و دیابت قندی شود. برهمین اساس ویزیت انلاین برای فعالیت بدنی مناسب ، در افراد نیازمند  به متخصصین و مشاورین با تجربه در این زمینه به شدت ضروری است که بتوانند وضعیت بیمار را از همه لحاظ مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مناسب با وضعیت او را پیشنهاد دهند و تمام این موارد از طریق ویزیت و مشاوره آنلاین امکان پذیر است.

همین طور شیوع بیش از حد سندرم متابولیک و تاثیر منفی آن بر روی بروز بیماری های زمینه ای مانند  دیابت، بیماری قلبی عروقی، مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب یکی از مباحث مهمی است که محققان به آن توجه ویژه ای دارند. سندرم متابولیک می تواند تاثیر زیادی بر روی بروز بیماری های روانی مانند افسردگی و کاهش کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (HRQL) داشته باشدبنابراین، راهکارهای مناسب برای پیشگیری از بروز سندرم متابولیک علاوه بر اینکه می تواند از بیماری های زمینه ای جلوگیری کند می تواند نقش بسیار مهمی در سلامت روان و کیفیت زندگی افراد داشته باشد. به نظر می رسد که ویزیت آنلاین راهکاری برای کم تحرکی و پیشگیری از عوامل خطر موثر در سندرم متابولیک باشد.

فعالیت و تحرک بیشتر به کیفیت بهتر زندگی (HRQL) و تسکین علائم افسردگی کمک می کند و با بهبود عوامل خطر سندرم متابولیک از بروز بیماری های زمینه جلوگیری خواهد کرد. متأسفانه، بیشتر مبتلایان به سندرم متابولیک، به ویژه زنان میانسال و مسن، به طور مداوم از دستورالعمل های پیشنهادی برای تغییر سبک زندگی پیروی نمی کنند و دوست دارند یک سبک زندگی کم تحرکی داشته باشند. بررسی ها نشان می دهد که یک دوره درمانی مشاوره مبتنی بر رفتار های انگیزشی در طی 12 هفته می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فعالیت بدنی و کاهش خطرات متابولیک در زنان میانسال و مسن داشته باشد که بهتر است برای انجام رویه مشاوره و تشویق بیماران و کاهش هزینه ویزیت و رفت و آمد از ویزیت و مشاوره آنلاین استفاده نمود.

 

ویزیت آنلاین برای بهبود زندگی افراد کم تحرک

مشاوره آنلاین برای بهبود زندگی افراد کم تحرک می تواند در رفتارهایی مانند ترک سیگار و مشروبات الکلی و مدیریت دیابت و فشار خون تاثیر زیادی داشته باشد. مشاورین و متخصص با تجربه در این زمینه با تشویق افراد برای بررسی رفتارهای فعلی خودشان و درک بهتر از شیوه زندگی فعال راهکارهای لازم برای نجات از زندگی کم تحرک را ارائه می دهند.

بررسی های صورت گرفته بر روی 72 شرکت کننده مبتلا به چاقی، دیابت، آسم، بیماری روانی، مبتلایان به سوء مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر یا افرادی که سیگار می کشند، نشان داد که مشاوره کوتاه آنلاین 15 دقیقه ای می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد داشته باشد. یک برنامه مشاوره با هدف تغییر سبک زندگی افراد کم تحرک می تواند تاثیر زیادی در سلامت افراد داشته باشد. شرکت کنندگان در این بررسی بعد از یک برنامه 12 هفته با افزایش فعالیت بدنی خود علائم کمتری از افسردگی و بهبود کیفیت زندگی آن ها را نشان داده اند.

 

موانع مشاوره حضوری در زمینه زندگی کم تحرک

همه متخصصان و پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که سطح فعالیت مناسبی داشته باشند. این در حالی است که شاید پزشکان به دلیل اینکه بیماران حرف های آن ها را جدی نمی گیرند و از توصیه های پزشکان پیروی نمی کنند وقت خودشان را صرف مشاوره دادن به بیماران در زمینه زندگی کم تحرک نمی کنند. بررسی ها نشان می دهد که فقط 22 تا 48 درصد از افراد سالمند در طول جلسات درمانی که با پزشکان خود دارند نوعی مشاوره در مورد فعالیت بدنی را دریافت می کننداز طرف دیگر، به نظر می رسد مشاوره مربوط به فعالیت های بدنی بیشتر به افرادی که دارای فاکتورهای خطر بیشتر یا عوارض جانبی بیشتری هستند، داده می شود. این در حالی است که مشاوره در مورد تحرک افراد یک روند درمانی محسوب می شود.

بنابراین با ویزیت آنلاین میتوان به تمام افراد کم تحرک و بیمار به صورت مناسب و مرتب مشاوره درمانی داد و سلامت آنان را تحت بررسی قرار داد.

 

منبع: pezeshket

 

 

همچنین بخوانید:

فواید ویزیت از راه دور در بیماران کم توان

نمی توانید پزشک خود را حضوری ببینید؟ از گزینه های پزشکی آنلاین استفاده کنید

پزشکی از راه دور دسترسی به متخصص را برای جانبازان مبتلا به پارکینسون بهبود می بخشد

بالا