توانمندسازی جوامع مجازی با متخصصان پزشکی

هیجان و نواوری های زیادی در اطراف متاورس در حال شکل گیری است در همین رابطه دکتر مویر در حال توسعه برنامه هایی برای آموزش روانی و گروه درمانی در دنیای مجازی با تمرکز بر ملاقات با بیماران در جایی که هستند و حمایت از آنها به ایمن ترین شکل ممکن است. تیم دکتر مویر می‌خواهد موانع فرهنگی و تابو‌هایی که اغلب در روابط پزشک و بیمار وجود دارد را بشکند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از آواتار برای نشان دادن بیماران و پزشکان است. زمانی که دکتر در متاورس باشد،توسط یک آواتار پاندا نشان داده میشود، تصورات در مورد اینکه این شخص کیست، از کجا آمده و به چه چیزی نیاز دارد عوض میشود.

 این برای اولین بار است که این اتفاق رخ میدهد به جرأت می توانم بگویم  برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده که بیماران از مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد، شفاف و مقرون به صرفه برخوردار می شوند. همانطور که دکتر مویر، یکی از بنیانگذاران روانپزشکی بروکلین میندز توضیح داد:

متاورس با استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد اعتماد در بین بیماران، چشم انداز مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

او ادامه داد: وقتی چیزی مانند پرداخت در بلاک چین اتفاق می‌افتد، ثبت می‌شود و آن رکورد قابل تغییر نیست و مطابق با Web3، کد برای پرداخت های شفاف برای همه در دسترس خواهد بود و بیمار می تواند در صورت تمایل به افشای اطلاعات شخصی خود هزینه های درمان خود را پرداخت کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پروژه های مختلف NFT وجود دارند که در دنیای سلامت روان فعال هستند. انجمن Discord برای پروژه AstroMojis NFT به کاربران این امکان را می دهد که یک بلیط حمایت از سلامت روان دریافت کنند. Psilo، یک پروژه NFT آواتار سه بعدی، بخشی از درآمد را به سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا می‌کند که در حال مطالعه روان‌گردان‌ها برای درمان‌های سلامت روان هستند. سایر پروژه‌های NFT، از جمله Psychedelics Anonymous، پشتیبانی جامعه را برای کاوش در Metaverse ارائه می‌کنند.

 

برای سنت گرایان، همه اینها ممکن است احمقانه به نظر برسد. اما پس از چندین دهه درمان ناموفق، و رنج مداوم - از نظر جسمی، عاطفی و مالی ،حالا زمان نوآوری فرا رسیده است. در ایالات متحده افسردگی دلیل اصلی خودکشی یک نفر در هر 12 دقیقه است،بیش از 41000 نفر در سال.

 به نسل‌های آینده فکر کنید که از ذهن‌های سالم بهره‌مند می‌شوند،آرامشی که پس از از بین رفتن اضطراب به دست می‌آید، و مرزهایی که افراد می‌توانند در صورت انجام این کار از آنها عبور کنند.دنیایی که افراد از محدودیت های خود نمی ترسند.

ما در حال حرکت به عصر جدیدی هستیم که در آن جامعه، فناوری و سلامت روان در دنیای مجازی با هم تلاقی می‌کنند و مزایای IRL را برای ما فراهم می‌کنند. دنیای ما قرار است مکان  بسیار بهتری شود.

 

منبع: eghtesadonline

 

همچنین بخوانید:

آینده انسان های دیجیتال چیست؟

سلامت دیجیتال، راه نجات نظام سلامت

رویکرد WHO نسبت به پزشکی از راه دور

 

بالا